вторник, 2 май 2017 г.

второ издание на фестивал "Етюди и приятели"

17 юни - 1 юли 2017 / второ издание на  фестивал "Етюди и приятели"


17 юни (събота) 17:00ч. откриване  в галерия Етюд - изложба на Ани Колиер



ГАЛЕРИЯ ЕТЮД
19 юни - понеделник (премиера) 19:30ч.
"Бяло върху бяло P.S."на Майя Праматарова
с  Лидия Стефанова и Мариана Крумова

Звукова картина: Невена Праматарова
С благодарност към Людмил Ангелов
Сценична среда: Боян Бахрин и Венцислава Стоянова
С благодарност към Чайка Петрушева
P.S. към спектакъла на Венцислав Асенов


"Текстът е вдъхновен от биографията на знаменитaта американскa поeтесa Eмили Дикинсън, която не е добре позната на редовия руски читател. А и американците като пишат за нея все се въртят в кръга – живяла е като затворница в дома си, почти нищо не е публикувала приживе, завещала е да й изгорят кореспонденцията и стиховете, но за радост, не всяка воля на покойния се изпълнява докрай... Защо Eмили живее между четирите стени на стаята си, какви чувства не й дават покой, кому са посветени стиховете й - на смъртта или на любовта. Тези въпроси си задава авторът на пиесата Майя Праматарова и отговаря по неочакван начин, различен от традиционните тълкувания за характера на поетесата, свързани с пуританското й религиозно възпитание, в пресечка с трагизма и космизма на възприятието ѝ за света". 

Г. Смирнова

ДНК
20 юни - вторник ( премиера за България) 19:30ч.
"Concealed party" - Тана Манева, Стокхолм ДНК


Спектакълът е част от програма "Mигриращото тяло" на ДНК - пространство за съврменен танц и пърформанс, финансирана от Столична програма "Култура" на Столична община за 2017 г.
Concept and Direction: Tana Maneva
Composer and Live Electronic : Rikard Borggård Set design/Costumes: Youlian Tabakov Lightdesign: Anders Shorty Larsson Video Animations: Lena Rammi
Guest: Zurab Rtveliashivili
With: Tana Maneva
”Everything we see hides another thing, we always want to see what is hidden by what we see.” Rene Magritte
Concealed Party dives down into the subconsciousness, a process starting from point zero, intuitive, abstract and non rational. From chaos order is created . Concealed Party opens a door between two worlds; the real physical world and the inner, fathomless dreamworld.
Tana Maneva’s interpretation of the Japanese dance form Butoh fascinates. Everything can happen, the human beings’ light and darkness take a form in front of our eyes.
We follow Tana Maneva exploring the persona, the narcissistic masquerade, uncovering the cracks, often hidden from the rest of the world. The fears, insecurity and imperfection of a
contemporary woman. A struggle we all recognize.
The Artist Tana Maneva was educated at National Academy of Theatre and Film in Sofia, Bulgaria. She has also studied Butoh at Subbody Butoh School in Dharamshala under the Japanese master Rizome Lee in. Before moving to Stockholm, Sweden 2001, Tana worked in several Bulgarian theaters. She co-founded the group Theatre for New Forms in Sofia and toured all over Europe and the US. Tana Maneva has since developed her own stage language, a hybrid of Butoh, performance and theatre, often examining the human ego and persona versus the inner world of shadows. Together with the composer Rikard Borggård she has produced a number of shows both in Sweden at Teater Giljotin and abroad. In 2013 she founded the art
plattform Sahajo Production Group, based in Stockholm.
Concealed Party has successfully been performed at Teater Giljotin in Stockholm and will play at Uppsala Stadsteater in April 2017.

22 юни  (четвъртък) 19:30ч. ДНК
 Високо там горе  (Анна Ахматова) 
"ВИСОКО ТАМ ГОРЕ " - Театрално представление по текстове на Анна Ахматова по повод 50 години от смъртта й.



  „Ние, които сме застанали на тънкия връх на настоящето и гледаме в миналото,
наречено сребърния век – революцията – терорът – голямата война – милиони жертви – разбираме това като налудничава фантазия, всичко отдалечено по време или на разстояние от нас е нереално насред нашия охолен живот. Попитали Анна Ахматова може ли да опише това и тя отговорила: Мога! Можем ли днес да разберем една биография започнала с карети, екипажи и шумоленето на роклите в града на Достоевски и завършила в Ленинград”. „Ние ви каним не на история от миналото – то не ни принадлежи , каним ви да станете част от една история за нас самите. Поезията е образ на света какъвто е бил – е – и ще бъде” .
Крум Янков

Идея : Крум Янков и Кателина Кънчева
Режисура: Крум Янков
Визуална среда : Момчил Алексиев
С участието на : Кателина Кънчева, Силвия Станоева, Галина Борисова
Музика : Артур Лурие – Concerto Spirituale
Костюми:Vintage.bg
Плакат: Лада Янкова
Пр: Преслава Преславова
С подкрепата на Национален фонд "Култура" и РКИЦ
Премиера; 10 и 14  Декември 2016г.  

26, 27 юни - понеделник, вторник (премиера) ДНК 19:30ч.

"Тук долу всички люляци умират" Галина Борисова 



идея, реализация и изпълнение: Галина Борисова
репетитор: Елисавета Маринова
сценография и костюм: Ралица Тонева
драматургичен консултант: Боян Манчев
музикален консултант: Румен Бальозов

Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Министерство на културата и фондация Етюд. Специални благодарности на Елисавета Маринова и галерия Етюд.

“Идеите са наследници на тъгата, когато тъгата се превърне в идея, тя вече няма силата да наранява сърцето.”

«Понякога в следобедното небе се рее една бяла луна, подобно на малко облаче, бледа, без блясък, сякаш актриса, която не е наред в това действие, но излиза на сцената, за да погледа колегите си, както е по домашно облекло, криейки се в дъното на сцената, за да не бие на очи.»
Марсел Пруст

Бих могла да ви кажа какво съм изследвала, ако не бях чела Марсел Пруст и не бях oбсебена от музиката на Рихард Вагнер и Ленард Коен. Сега се чувствам толкова несигурно танцуваща, че несигурността ми принадлежи към един друг свят. Бих могла да ви кажа какво съм изследвала, ако знаех. Но тъй като всичките ми предположения могат да бъдат оспорвани, няма да ви напрягам с обяснения дали “обектът се връща от дълъг път през тясната рамка на половинчато отворена врата, безкрайно отдалечен, в цвят съвсем различен, кадифен, със сияние на някаква намеса на светлина, или се появява, танцува, но принадлежи към един друг свят”.

Бих искала да говоря за любовта, ако знаех и бих могла да я опиша. Бих искала да зная повече за смъртта, която често ни тормози поради несигурността си да се случи в идеалния за нас вариант. Няма да мога да ви кажа и какво е за мен тъгата, тъй като съм я изоставила дотам, че да не ми се мярка повече пред очите, и не допускам за дълго да се завръща. Бих могла да кажа и какво е за мен изкуството, въпреки че не е скромно да изказвам преценката си за което и да е произведение.
Галина Борисова


29 юни - (четвъртък) ДНК 19:30ч.
"Victory day"(премиера)

идея и реализация: Вили Прагер
в сътрудничество с Ива Свещарова и участието на Галина Борисова




THE VICTORY DAY / ДЕНЯТ НА ПОБЕДАТА
“THE VICTORY DAY” (или “ДЕНЯТ НА ПОБЕДАТА” по песента на руския естраден певец Лев Лещенко от 70-те години) изследва образа на „революцията” като сценично събитие. То вкарва в зрелищна игра знаци на политически и обществени революции от изминалия век до днес, преоткривайки тяхната театралност през добре познати трикове и средства на театралния апарат. Така революцията се оказва автоматизирана машина, задвижвана от  състояния на ентусиазъм и разочарование. Опитвайки се да ги предаде и на публиката, представлението манипулира нейните възприятия и роля, провокирайки я да бъде „за” или „срещу” случващото се на сцената. Възможни ли са все още революции днес, когато тяхната театралност изглежда е станала водеща и ги превръща в „спектакъл”?

Представлението е носител на наградата на публиката Jardin d'Europe  от Международния фестивал за съвременен танц  ImPulstanz-Vienna.
 
идея и реализация: Вили Прагер
в сътрудничество с Ива Свещарова
изпълнение: Ива Свещарова, Вили Прагер със спецялното участие на Галина Борисова
музика: Емилиян Гацов-Елби
драматургичен консултант: Ангелина Георгиева

продукция на Tanztage / SOPHIENSÆLE и HZT Berlin
С подкрепата на Гьоте-институт България
времетраене:  60 мин.


1 юли - (събота) ДНК 19:30ч.
Цвета Касабова и Heimo Wallner ( премиера за България)


To Scale

To Scale is 18minute collaborative work developed and performed by Tzveta Kassabova and Heimo Wallner. The piece was performed as part of the Lane Series at UMV, Burlington, VT and at Mahaney Center for the Arts at Middlebury College, VT

A LADDER
A WOMAN
A TRUMPET
A MAN
Be Well
choreography: Tzveta Kassabova
performance: Tzveta Kassabova and Heimo Wallner

1 юли - (събота)
Стефания Георгиева ДНК 19:30ч.



"Невъзможност в най-чист вид" Фрагменти в движение
Хореограф: Стефания Георгиева
Танц: Калина Георгиева, Стефания Георгиева
Музика: Константин Кучев
Контрабас: Добромир Кисьов
Фотограф: Александър Петличков

Без кофраж! Къде съм? Кога съм? В кого съм? Защо съм? Си. Бъди. Ти си... Бди! Не спи. Умри. Позирай. Изплюй! Ругай! Прозирай! Отключи! Породи!! Създай себе си - годен за поглъщане... Потребен.

Невъзможност в най-чист вид | Фрагменти в движение  е работа, която изследва невъзможността като форма на надежда, копнеж, желание и същевремнно като слабост, уязвимост, деструктивност, безсилие, неосъществимост. Фрагментите съществуват в безвремие, в непрекъснато усещане за дежа вю. Телата на танцьорите се свързват в конструкции, търсят идентичност, изграждат перспективи и рисуват пространството.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ПРЕДПОЧИТАНИЯ ЗА ТАНЦ блог платформа с финансовата подкрепа на Национален Фонд "Култура"

    Автор Виолета Витанова Виолета Витанова е артист на свободна практика в областта на съвременния танц и пърформанс. Завършва магистра...